1B11 als helpdesk

Naast het runnen van haar eigen praktijk voor kind- en jeugd psychotherapie werkt Jacqueline Guicherit twee dagen in de week op de afdeling Klinische Psychologie. Zo nu en dan schakelt ze de hulp in van SOLO. Dat ze erg enthousiast is over onze diensten liet ze onlangs merken met een doosje Merci chocolade.

“Na acht jaar te hebben gefreelancet op de FSW werk ik sinds twee jaar twee dagen in de week op de afdeling Klinische Psychologie. Hier ben ik coördinator van het mastervak Clinical Interviewing and Assessment en geef ik bij een aantal andere vakken les. Vooral toen ik hier net kwam werken had ik veel vragen over Blackboard. Zodra ik er eenmaal achter kwam dat er een hele afdeling klaar zat om mij hiermee te helpen, heb ik hier dan ook goed gebruik van gemaakt.  

Tijdens een van de colleges van Clinical Interviewing and Assessment, was ik van plan een video te laten zien. Twee weken voor dit college kwam ik erachter dat de link soms wat haperde. Soms werkt iets thuis wel, maar ergens anders weer niet. Om dit te voorkomen ben ik bij SOLO binnengelopen. Aangezien ik zelf maar twee dagen in de week werk wist ik niet zo goed hoeveel ik kon vragen, maar in 1B11 zijn ze erg professioneel en wordt er altijd tijd voor me vrijgemaakt. Ik heb dan altijd het idee dat al het andere werk even wordt neergelegd. Met dat filmpje heeft Jasper de Haas van de Audiovisuele (AV) dienst mij destijds geholpen deze in PowerPoint te zetten. Ook toen ik een met Apple op USB opgenomen video niet af kon spelen op een Windows computer, kon ik bij de AV-dienst terecht. Een aantal lessen heb ik na aanvraag online aan kunnen aanbieden, in de vorm van een weblecture. Dit werd allemaal netjes voor me klaar- en aangezet. Bovendien vind ik het een fijne gedachte dat er ook tijdens de les iemand stand-by staat om eventuele vragen te beantwoorden, mocht ik niet weten hoe ik iets aan de praat moet krijgen.

Soms blijken vragen veel meer werk op te leveren dan ik van tevoren zelf had gedacht. Toch word ik bij SOLO steeds weer voorzien van rustige uitleg en adequate hulp. Dat vind ik niet vanzelfsprekend en waardeer ik heel erg. Om nou elke keer binnen te stappen met ‘dankje, dankje, dankje!’ vind ik wat overdreven, maar ik vond het zeker een doosje chocolade waard!"


Laatst Gewijzigd: 08-12-2015