Wat betekent hersenonderzoek voor het onderwijs? Publiekssymposium in Leiden

Hoe werken de hersenen en hoe ver is de neurowetenschap om bij te dragen aan het onderwijs? Kom 17 september naar het publiekssymposium in Leiden over Hersenen en Onderwijs, bedoeld voor het bredere publiek zoals docenten, beleidsmakers en journalisten.

Publiekssymposium Hersenen en Onderwijs

De publieksbijeenkomst Hersenen en Onderwijs informeert het bredere publiek over de implicaties van hersenonderzoek voor het onderwijs. De organisatie is in handen van onder meer Eveline Crone en Anna van Duijvenvoorde van het Brain and Development lab van de Universiteit Leiden.

Datum en tijd: 17 september 2015, 13.00-15.30 u.
Locatie: Stadsgehoorzaal, Breestraat, Leiden

Aanmelden
De voertaal is Engels. Deelname is gratis, wel vooraf online aanmelden.
Publieksbijeenkomst Hersenen en Onderwijs


Topwetenschappers op een publiekssymposium

Drie internationale sprekers geven gewicht aan de publieksbijeenkomst. Eveline Crone: 'Het is een unicum om deze topwetenschappers bij elkaar te hebben binnen dit publiekssymposium. Alle drie staan zij bekend om hun unieke bijdrage aan de vertaling van hersenonderzoek naar onderwijs.'

De sprekers 

  • Professor Sarah-Jayne Blakemore (University College London, auteur van The Learning Brain)
    How social development shapes the learning brain

  • Professor Bruce McCandliss (Stanford University School of Education
    Bridging Neuroscience and Education

  • Professor Lydia Krabbendam (Educational Neuroscience, VU Amsterdam)
    Mindsets matter: how beliefs about the brain impact learning potential

Leiden staat vier dagen in het teken van hersenontwikkeling, van 16-19 september tijdens het jaarlijkse FLUX congres van The International Society for Integrative Developmental Cognitive Neuroscience. 
Flux Congress

De publieksbijeenkomst op 17 september is mede mogelijk gemaakt door:

Zie ook

Laatst Gewijzigd: 30-06-2015